Din când în când autoritatea locală decide să modifice numele străzii ori renumerotează imobilele unde ai domiciliul.
În asemenea cazuri putem să ajungem câteodată, în viaţă, în ipostaza de a fi nevoiţi să ne facem un nou act de identitate.
Este important să ştii că atunci când intervine schimbarea denumirii străzii, ori schimbarea renumerotării imobilelor nu trebuie să depăşesti 15 zile de la momentul producerii acestor modificări până să soliciţi un nou act de identitate.
Altfel, esti pasibil de o amenda cuprinsă, în acest moment, între 40 şi 80 lei.
În consecinţă, te invităm să cunoşti ce trebuie să faci la:
A T E N Ţ I E
cetăţenii care nu solicită eliberarea unui nou act de identitate, în termenul legal de 15 zile - vor fi sancţionaţi cu amendă cuprinsă între 40 şi 80 lei
Locuitorii municipiului Oradea, precum şi cei ai celor 11 comune arondate, respectiv:
Biharia, Cetariu, Copăcel, Hidişelu de Sus, Ineu, Lăzăreni, Nojorid, Oşorhei, Paleu, Sântandrei, Tămăşeu.
Notă: dacă cetăţeanul nu poate prezenta certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ, dovada statutului civil şi, după caz, a numelui se poate face cu certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiune de divorţ; în cazul modificărilor intervenite în străinătate cu privire la datele de stare civilă, solicitantul actului de identitate prezintă certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiunile aplicate care să dovedească statutul civil şi numele pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate;
Notă: extrasul de carte funciară trebuie să fie obţinut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii şi poate fi prezentat şi în format electronic;
În situaţia în care solicitantul nu este titularul dreptului de proprietate asupra imobilului, este necesară declaraţia de primire în spaţiu a găzduitorului, însoţită de actul de proprietate al acestuia; consimţământul se consemnează pe cerere în prezenţa lucrătorului de evidenţă;
- declaraţia de primire în spaţiu a găzduitorului poate fi dată în ţară, cu cel mult 90 de zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate în faţa:
ori, în străinătate, cu cel mult 6 luni înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate:
Cartea de identitate provizorie se eliberează în următoarele cazuri:
a) când solicitantul nu prezintă toate documentele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate, a cărţii de identitate simple sau a cărţii electronice de identitate;
b) când, temporar, nu se poate realiza procedura preluării datelor biometrice;
c) în cazul cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România;
d) când se solicită eliberarea unei cărţi electronice de identitate, a unei cărţi de identitate simple sau a unei cărţi de identitate, în unul din cazurile prevăzute la art. 19 alin. (1) lit. a), b) şi e) - j), la cererea cetăţeanului.
Termenul de valabilitate a cărţii de identitate provizorii este de:
a) un an, pentru situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) - c);
b) 45 de zile, pentru situaţia prevăzută la alin. (1) lit. d).