SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR LOCAL DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR

Contravaloarea şi plata pentru cartea de identitate simplă

Taxa pentru eliberarea cărţii de identitate simplă este de 40 lei şi se achită anterior depunerii cererii la ghişeele unităţilor CEC Bank, precum şi la staţiile de plată Selfpay (din incinta instituţiei).

Atenţie!
Dovada plăţii trebuie prezentată la ghişeu împreună cu documentele necesare eliberării actului de identitate.

Programarea online şi numerele de ordine

Începând cu 20.05.2025, cărţile de identitate simple se eliberează persoanelor cu vârsta peste 14 ani, indiferent de motivul solicitării.

Pentru solicitarea unei cărţi de identitate simple vă puteţi prezenta cu număr de ordine (obţinut din incinta instituţiei).

ATENŢIE !
Pentru eliberarea cărţii de identitate simple, a cărţii de identitate provizorii şi a menţiunii de reşedinţă (flotant), pe lângă programările online se vor prelua solicitări şi cu numere de ordine în limita a 100 numere/zi.

Condiţii generale pentru obţinerea C.I.S.

Potrivit dispoziţiilor O.U.G. nr. 97/2005, actul de identitate se eliberează de către serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau reşedinţă, în baza cererii depuse personal şi a documentelor care dovedesc:

  • numele de familie şi prenumele,
  • data naşterii,
  • starea civilă,
  • cetăţenia română,
  • adresa de domiciliu/reşedinţă,
  • achitarea contravalorii actului de identitate.

Documente necesare

  • actul de identitate (dacă există),
  • certificatul de naştere, original,
  • certificatul de căsătorie (pentru persoanele căsătorite sau soţul supravieţuitor), original,
  • certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilă, după caz, original,
  • certificatele de naştere ale copiilor sub 14 ani care îşi schimbă domiciliul împreună cu solicitantul,
  • extrasul de carte funciară sau documentul care dovedeşte adresa de domiciliu/reşedinţă, original,
  • documentul care face dovada achitării contravalorii actului de identitate.

Notă: Extrasul de carte funciară trebuie obţinut cu cel mult 30 de zile anterior depunerii cererii şi poate fi prezentat şi în format electronic.

Declaraţia de primire în spaţiu

Dacă solicitantul nu este titularul dreptului de proprietate asupra imobilului, este necesară declaraţia de primire în spaţiu a găzduitorului, însoţită de actul de proprietate al acestuia. Declaraţia se consemnează pe cerere în prezenţa lucrătorului de evidenţă.

Aceasta poate fi dată:

  • în ţară, cu cel mult 90 de zile înainte, în faţa:
    • poliţistului de siguranţă publică;
    • notarului public;
  • în străinătate, cu cel mult 6 luni înainte, la:
    • misiunea diplomatică sau oficiul consular al României;
    • autorităţile străine competente (tradusă, legalizată şi apostilată, unde este cazul).

Forma şi conţinutul cărţii de identitate simplă

Prevăzute în Anexa 6 la H.G. nr. 295/2021. Cartea de identitate simplă conţine:

  • Pe faţă: denumirea statului emitent, tipul documentului, numele, prenumele, sexul (F/M), cetăţenia, data naşterii, CNP, numărul documentului, data expirării, semnătura titularului, imaginea facială.
  • Pe verso: domiciliul, data emiterii, autoritatea emitentă, zona MRZ (citire automată).

Caracteristici speciale

Cartea de identitate simplă nu are cip şi NU reprezintă document de călătorie în spaţiul Uniunii Europene.
sus