Taxa pentru eliberarea cărţii de identitate simplă este de 40 lei şi se achită anterior depunerii cererii la ghişeele unităţilor CEC Bank, precum şi la staţiile de plată Selfpay (din incinta instituţiei).
Atenţie!
Dovada plăţii trebuie prezentată la ghişeu împreună cu documentele necesare eliberării actului de identitate.
Începând cu 20.05.2025, cărţile de identitate simple se eliberează persoanelor cu vârsta peste 14 ani, indiferent de motivul solicitării.
Pentru solicitarea unei cărţi de identitate simple vă puteţi prezenta cu număr de ordine (obţinut din incinta instituţiei).
ATENŢIE !
Pentru eliberarea cărţii de identitate simple, a cărţii de identitate provizorii şi a menţiunii de reşedinţă (flotant), pe lângă programările online se vor prelua solicitări şi cu numere de ordine în limita a 100 numere/zi.
Potrivit dispoziţiilor O.U.G. nr. 97/2005, actul de identitate se eliberează de către serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau reşedinţă, în baza cererii depuse personal şi a documentelor care dovedesc:
Notă: Extrasul de carte funciară trebuie obţinut cu cel mult 30 de zile anterior depunerii cererii şi poate fi prezentat şi în format electronic.
Dacă solicitantul nu este titularul dreptului de proprietate asupra imobilului, este necesară declaraţia de primire în spaţiu a găzduitorului, însoţită de actul de proprietate al acestuia. Declaraţia se consemnează pe cerere în prezenţa lucrătorului de evidenţă.
Aceasta poate fi dată:
Prevăzute în Anexa 6 la H.G. nr. 295/2021. Cartea de identitate simplă conţine: